Pod Grzechoczącymi Koścmi

Strona główna

MENU

SONDA

10

Mar 11

Dragon Age 2 – Łotrzyk

Na łamach naszego serwisu mogliście już przeczytać charakterystykę maga oraz wojownika, teraz przyszedł czas na łotrzyka.

A więc do dzieła!

„Łotrzyk walczy niezwykle precyzyjnie. Czy to wypuszczając deszcz strzał albo odskakując po cięciu, zawsze koncentruje się na pojedynczym celu z zabójczą precyzją.

Największą zaletą łuczników jest ich mobilność. Potrafią trzymać się z dala od walki i umknąć pościgowi. Przeciwnicy, którzy zanadto się zbliżą zostaną spowolnieni celnym strzałem w nogę. Jeśli sytuacja zacznie wymykać się spod kontroli, to pomogą umiejętności kamuflowania się. Dzięki temu łotrzyk zniknie przeciwnikowi z oczu, przenosząc jego uwagę na lepiej opancerzonych kompanów.

Łotrzyk uzbrojony w dwa sztylety służy raczej wsparciem wojownikom i magom. Wykorzystuje chwile, gdy przeciwnik jest unieruchomiony albo zdekoncentrowany, by zadać groźny cios. Uderzenia, wymagające akrobatycznych zdolności ranią przeciwników dotkliwie, wywołując krwotoki i osłabienie. A wtedy łotrzyk zaczai się za plecami, aby zadać ostateczny cios.

Łotrzyk koncentruje się na zręczności i sprycie – kombinacji, która zapewnia największą precyzję i skuteczność. Ciosy krytyczne to chleb powszedni dla tej klasy i można zwiększyć szansę na ich zadanie w różnoraki sposób. Te same atrybuty wpływają na obronność, dzięki czemu łotrzyka trudniej trafić. To ważne w przypadku klasy, która nie ma wystarczająco dużo siły na noszenie ciężkich pancerzy.

Specjalizacje:
Zabójca: Zabójcy nie zabijają tak po prostu. Odebrać życie potrafi każdy. Można zginąć choćby w wypadku. Ale czasem nie o samą śmierć chodzi – tylko o sposób w jaki nadeszła. Zabójcy likwidują problem z chirurgiczną precyzją. Uderzają tam, gdzie boli najbardziej, ujawniają słabości, które pozwalają innym na równie celne ciosy. Dla Zabójcy chłodna kalkulacja jest ważniejsza niż szał i szybkość, a każde zwycięstwo zwiększa szansę powodzenia następnym razem. Ta specjalizacja narodziła się w Antivie, ale okazała się przydatna także poza jej granicami. Pośród ludzi zawsze znajdą się potencjalni klienci i cele.

Szampierz: Szampierz w walce to artysta. Wielu łotrzyków niszczy swych przeciwników, ale dla Szampierza liczy się wyzwanie. Dla nich walka to sprawdzian determinacji i umiejętności. Szampierze nie kryją się, często wręcz prowokują i popisują się brawurą. Mogą także parować ciosy, przedłużając bądź kończąc bitwę w dogodnym dla siebie momencie. Spotkanie z Szampierzem to spotkanie mistrza ostrza albo łuku – można poczuć się szczęściarzem, choć krótka zapewne będzie to chwila.

Cień: Gdy ostrze lub strzała znajduje cel mimo podjętych środków ostrożności, to z całą pewnością była to sprawka Cienia. Choć z pewnością poradziłby sobie w otwartej walce, to woli okrążyć cel i zaatakować z zaskoczenia, wykorzystując każdą możliwą przewagę. Przeciwnik rzadko kiedy dowie się, gdzie była luka w obronie, a Cień tego nie wyjaśni. Posługując się prostymi zwodami albo bardzo skomplikowanymi wabikami, Cienie pozbawiają przeciwnika pewności siebie. Wcale nie jest łatwiej, gdy stanie się z nim twarzą w twarz. Walka z Cieniem to brak pewności, że naprawdę się z kimś walczy.”




Współpracujemy
Q-workshop EA Polska Fabryka Słów Wydawnictwo Portal Cenega Kuźnia Gier