Pod Grzechoczącymi Koścmi

Strona główna

MENU

SONDA

28

Lut 11

Dragon Age 2: specjalizacje

Poniżej przedstawiamy Wam opisy 2(Wojownika, Maga) klas postaci wraz z ich specjalizacjami.

Wszystkie informacje znajdziecie w rozwinięciu newsa.

Wojownik czuje się jak ryba w wodzie, kiedy jest otoczony hordą przeciwników i tnie kogo popadnie, podczas gdy sprzymierzeńcy pomagają mu, będąc w miarę bezpiecznymi.

Kluczem jest wybór broni. Obrońcy będą korzystać z broni jednoręcznych (toporcu, korbacza czy ostrza) i tarczy, zyskując na obronie jaką zapewnia osłona. Bardziej krewcy zainteresują się orężem dwuręcznym, jak choćby wielkim mieczem czy młotem. Choć są bardziej narażeni na ciosy, to zadają dużo więcej obrażeń.

Mimo wszystko umiejętności wojowników nie kręcą się tylko wokół wyboru broni. Szerokie spektrum ich talentów tyczy używania tejże, jak choćby ogłuszający atak. Wiele postaw, zarówno ofensywnych jak i defensywnych, takich jak Moc, Kontrola i Odwrócenie ostrza są niezależne od wyboru broni i ich użycie zależy od okoliczności. Wojownicy to jedyna klasa, która może skupić na sobie gniew wielu przeciwników, kontrolując przebieg potyczki i pomagając słabszym towarzyszom ją przeżyć.

Specjalizacje
Łupieżca: Życie to moc. Wiedzą o tym także Magowie Krwi. Wojownicy także mogą skorzystać z energii, która kryje się we krwi, ale nie jest to prosta ścieżka. Ta specjalizacja wymaga bólu za siłę i ciągłego balansowania na krawędzi poświęcenia się. Mogłoby się wydawać, że Łupieżcy ułatwiają pracę swoim wrogom, kiedy sami się okaleczają. Ale potrafią oni przemienić swoje cierpienie w moc zadającą ból innym, a potem uleczyć się kosztem życia przeciwników. To ryzykowna gra, której stawką jest dodatkowa moc potrzebna do zniszczenia wrogów. Gdy coś pójdzie źle umiejętności Łupieżcy mogą zabić jego samego. Ta specjalizacja opiera się na brutalnej harmonii. Im bardziej ich życie jest zagrożone, tym stają się groźniejsi.

Templariusz: Potrzeba nieprawdopodobnego skupienia, by władać magią i jeszcze większego, by się jej przeciwstawić. Templariusze wywodzą się z Zakonu i to oni kontrolują magów. Ale ich zdolności nie są bynajmniej boskiego pochodzenia – to sprawa intensywnego treningu i bezwzględnego poświęcenia. Każdy wojownik mógłby je zdobyć, tylko, że jest to nie lada wyzwaniem. Templariusze nie tylko mogą przetrzymać potraktowanie magią, oni ją niszczą i zabraniają jej używania innym. Dobrze wytrenowany jest odporny na większość szkodliwych efektów zaklęć. Może także uniemożliwić magowi korzystanie z magii. To wojownicy całkowicie oddani jednemu celowi i nikt nie może równać się z ich poświęceniem czy skutecznością w poskramianiu tych, którzy nadużywają magicznych energii Pustki.

Berserker: Wszyscy wojownicy wzbudzają szacunek, ale Berserker to ucieleśnienie bezlitosnej siły. Nazwa sugeruje gniew, podejmowanie ryzyka – są to elementy składające się na ich skuteczność. Ale w błędzie jest ten, kto sądzi, że są oni niezdarni albo niezdyscyplinowani. Potrzeba niesłychanego opanowania, by wiedzieć kiedy można stracić kontrolę nad sobą. Wyczucie chwili gra tu kluczową rolę: znalezienie równowagi pomiędzy pełnym poświęceniem i dochodzeniem do granic własnych możliwości. Berserker kontroluje tempo walki, narzucając takie, któremu nikt nie może sprostać. Chaos, który tworzą pomaga im, każdy powalony przeciwnik dodaje sił. Póty stoją i mają siłę, nikt nie może się z nimi równać. Nie potrafią jednak oprzeć się walce. Dla Berserkera walka zawsze kończy się w chwale – wygranej bądź przegranej.

 

Magowie w “Dragon Age II” mają do czynienia z surową mocą, czy to używając jej do osłabiania, wspomagania innych czy wyrządzania nią krzywd. Mają niesamowity potencjał, dlatego są, tak uporczywie ścigani przez Templariuszy. Mag – apostata, wszechstronny i niszczycielski, wiedzie w Kirkwall niebezpieczny żywot, ale radzi sobie z zagrożeniem, które stanowią władze.

Magowie mogą pozbawić przeciwnika możliwości walki – spowalniając go, osłabiając, przeklinając. Gdy jest osłabiony to nawet najgroźniejszy rywal staje się łatwym celem.

Magowie mogą wspomóc swych towarzyszy, lecząc ich, zaklinając ich broń lub przyśpieszając ich tempo poruszania się. Zarówno Wojownicy jak i Łotrzykowie mogą dużo zyskać, mając Maga za towarzysza.

Jednak największą grozę na polu bitwy budzą dzięki zaklęciom obszarowym. Przeciwnicy, którzy są osłabieni albo stają naprzeciw mocnym rywalom są zmiatani z powierzchni ziemi. Wszystkie klasy w “Dragon Age II” są mistrzami w swojej profesji, ale tylko Magowie mogą dosłownie zostawić za sobą spaloną ziemię.

Specjalizacje:
Magia Żywiołów: Wszystkie specjalizacje manipulują energią, ale specjaliści od magii żywiołów czynią to w szczególny sposób. To często spotykana specjalizacja w Kirkwall. Magowie koncentrują się wyłącznie na prostym operowaniu energią, zmieniają ją w burzę, która zmiecie przeciwników, podmuch, który zmiażdży i spowolni, albo fale, które rozrzucą ich jakby nic nie ważyli.
Ci, którymi się nie bawią są po prostu ciskani o ziemię, jakby miażdżeni przez wielką pięść. Magowie posługujący się tą energią sami mogą stać się na nią odporni. Mimo pozornej surowości tej magii, wymaga ona jednak dyscypliny. Przecież mało subtelny nie oznacza nieskomplikowany – od Magów tej specjalizacji wymaga się niespotykanej precyzji do utrzymywania ich mocy pod kontrolą.

Uzdrowiciel: Uzdrowiciele koncentrują się na odbudowie, nie na niszczeniu. Według nich najlepszą strategią jest utrzymanie towarzyszy jak najdłużej w walce. To grupa, którą najłatwiej zaakceptować – albo chociaż tolerować – zwyczajnym ludziom, a mimo to templariusze obawiają się ich tak samo jak ich niszczycielskich braci. Żadni inni Magowie nie czerpią tak wyraźnie swej mocy od dobrych duchów z Pustki. To ryzykowne, ale rezultaty są tego warte. Usuwanie obrażeń, wygojenie ran, nawet wyrywanie towarzyszy z objęć śmierci – to nie jest tylko pomoc, to esencja każdej skutecznej grupy. Każdy głupiec może niszczyć, ale nawet największe mięśni nie zamienią broni w lek.

Mag Krwi: Nikt nie budzi takiego przerażenia jak Mag Krwi. Potrafią oni wykorzystać energię płynącą z życia i wykorzystać ją według swojej woli. Mogą kontrolować i podtrzymywać swą moc, kradnąc innym siły życiowe. Rezultaty mogą być straszne, ale ta specjalizacja nie jest domeną wyłącznie szaleńców i potworów. Wielu postrzega ją jako jedyną prawdziwie wolną formę magii, gdyż jest tak bardzo związana z fizycznością, a nie z duchami czy demonami. To bez wątpienia brutalna i wyniszczająca gałąź magii i Magowie ją uprawiający muszą zachować ostrożność. Zawsze czai się pokusa, by uszczknąć nieco więcej.

 

 

Źródło: Dragon Age




Współpracujemy
Q-workshop EA Polska Fabryka Słów Wydawnictwo Portal Cenega Kuźnia Gier