Pod Grzechoczącymi Koścmi

Strona główna

MENU

SONDA

13

Kwi 11

Heroes of Might and Magic 6 – to już pewne!

Nowe oblicze Inferno.

W zeszłym roku do internetu trafiło sporo „przecieków” i plotek dotyczących szóstej odsłony sagi Heroes of Might and Magic. Większość z nas widziała już nieoficjalne screeny i quasi-oficjalny trailer. Jednakże dopiero niedawno firma Ubisoft powołała do życia oficjalną witrynę tego nowego wydawnictwa. Jest to ładna i bogata w informacje stronka którą gorąco polecam:

http://might-and-magic.ubi.com/heroes-6/en-GB/home/

Dlaczego odsyłam was do strony językowo ustawionej na Wielką Brytanię? Otóż z przyczyn niewyjaśnionych niektóre podstrony w innych wersjach językowych mają tyły w aktualizacji. Nie wszędzie można zobaczyć np. zamek Sanctuary – który jest jak dla mnie powiewem świeżości którego tej grze bardzo potrzeba. Ale o tym za chwilę.

Na pierwszy rzut oka, „szóstka” wygląda bardzo podobnie do części piątej. Ewidentnie zobaczmy poprawioną wersję tego samego silnika oraz znajomy interfejs. Grafika jest dużo bardziej dopracowana, a jednostki jakoś mniej rażą w oczy. Szczególnie demony odeszły od chrześcijańskiej tradycji i stały się bardziej „mackowo-wynaturzeniowe” w swoim obliczu.

Fabularnie cofniemy się 400 lat wcześniej niż historia opowiedziana w HOMM5. Oczywiście głównym tematem będzie po raz kolejny konflikt sił ludzko-niebiańskich z piekielnym, a na tym tle poruszać się będą niumarli z Nekropolis. Myślę, że po eksperymencie jakim była „piątka”, możemy się spodziewać dużo barwniejszej fabuły i przyjemnych dla oka cut-scenek na interfejsie gry. Stawiam piwo, że tryb kampanii będzie dopieszczony a na mapy dla wielu graczy trzeba będzie poczekać do patcha 1.1 ;)

Potwór z ewidentnym... miskogłowiem?

Co do zamków, bo przecież to jest główna atrakcja Heroes’ów, jest ich na chwilę obecną pięć. Nie wiadomo czy będzie więcej, lecz strona sugeruje miejsce dla jedynie pięciu frakcji. Jak już wspomniałem mamy klasyczny zestaw: Heaven (ludzie/anioły), Inferno (demony) i Necropolis (nieumarli). Czwartym zamkiem jest Stronghold czyli nowa mieszanka „dzikich” z poprzednich części gry. Znajdą się tu m.in. centaury, harpie, gobliny i cyklopi. Ostatnim, niedawno ujawnionym, zamkiem jest Sanctuary. I tu zaskoczenie – spodziewałem się elfów, a zobaczyłem… rekinoludzi. Właśnie. Ludzie-rekiny, Nagi, stwory z miską w miejscu głowy (nie ma żartów – zobaczcie screen obok!). To coś zupełnie nowego! Widać wreszcie inwencję twórczą idącą w parze z powielaniem dobrych standardów poprzednich części.

Słowem – jest światełko nadziei na powtórzenie sukcesu i grywalności HOMM3. Jednakże, pamiętając nadzieje i rozczarowania związane z poprzednią odsłoną gry – proponuję podejść do tematu na spokojnie, acz dając Ubisoft’owi jeszcze jedną szansę :)




Współpracujemy
Q-workshop EA Polska Fabryka Słów Wydawnictwo Portal Cenega Kuźnia Gier