Pod Grzechoczącymi Koścmi

Strona główna

MENU

SONDA

20

Lis 10

Jesienna konferencja CD-Projekt oczyma PodGK cz.1

W czwartek popołudniu, w warszawskim klubie „Fabryka Trzciny” odbyła się konferencja prasowa CD-Projekt. Nasz portal dumnie, choć w jednoosobowym składzie zjawił się tam, aby podsłuchać, co ciekawego dzieje się/będzie się działo na polskiej scenie gier komputerowych, a także zaczerpnąć informacji u źródeł o największej rodzimej produkcji: Wiedźminie 2.

Przedstawiając chronologicznie:

  • CD-Projekt to przede wszystkim dystrybutor, nie mogło zatem obejść się bez krótkiego podsumowania osiągnięć firmy w roku 2010. Następnie zaprezentowany został plan wydawniczy na rok następny, gdzie poza samym Wiedźminem warto wspomnieć kilka tytułów takich jak: Guild Wars 2, Shogun Total War 2, czy będący prequelem filmu Tron Evolution.
  • Po pierwszej prezentacji głos zabrała koleżanka zza oceanu. Emma Longworth z firmy THQ pokazała nam najnowszy projekt- nietypowy shooter wojenny Homefront. Choć sam nie jestem fanem tego typu gier, zaciekawił mnie jednak wykreowany konflikt. Otóż tym razem dzielni amerykanie będą zmuszeni walczyć o własną niepodległość ze złym koreańskim okupantem. Czy twórcom z zachodu starczy wyobraźni na pokazanie koszmaru, jakim jest okupacja? Tego dowiemy się już w marcu.
  • Oprócz Homefront’a, THQ ‚wmusiło’ w nas (oglądany materiał zapętlił się pięciokrotnie nim ktoś z obsługi zauważył) zajawki kilku innych tytułów. Wspominam o tym, gdyż część z Was zapewne kojarzy, iż to właśnie ta firma jest posiadaczem praw do ekranizacji świata Warhammera, a część z zaprezentowanych tytułów była na tej właśnie licencji. Więcej szczegółów już wkrótce na naszej stronie, więc bądźcie czujni.
  • Pierwszą część konferencji uwieńczył pokaz Afterfall: InSanity. Jest to nowa polska produkcja katowickiego studia Nicolas Games Intoxicated. Będzie to klimatyczny survival horror w post-apokaliptycznym świecie. Historia po drugiej wojnie światowej potoczyła się trochę innym torem, niż opisują to nasze podręczniki. Niewiele potrzeba było, aby w 2011 rozpętał się kolejny konflikt – tym razem nuklearny. Ci, których było na to stać i ci, którzy mieli wystarczająco dużo szczęścia ukryli się w podziemnych, często wojskowych bunkrach, aby przeczekać piekło…  Gracz wcieli się tu w postać psychiatry (członka ekipy medycznej, którego zadaniem było dbanie o zdrowie psychiczne mieszkańców schronu) Alberta Tokaja, który po 20 latach opuszcza bezpieczne „więzienie”, aby rozwikłać zagadkę: kto lub co stoi za problemami, które napotkały jego betonowy dom? Proste założenia: szare i ponure widoki, klaustrofobiczne brudne lokacje, wynędzniali i szaleni mieszkańcy świata, a pośrodku gracz walczący o przetrwanie tak fizyczne jak i psychiczne. Zapowiada się naprawdę porządna gra dla fanów takich produkcji, jak Stalker czy Metro 2033.

Tym kończę pierwszą część relacji z Jesiennej Konferencji CD-Projekt, druga poświęcona już tylko naszemu Wiedźminowi, pojawi się lada dzień!

Specjalnie dla Was,

Marek ‚Wrona’ Wroński




Współpracujemy
Q-workshop EA Polska Fabryka Słów Wydawnictwo Portal Cenega Kuźnia Gier