Pod Grzechoczącymi Koścmi

Strona główna

MENU

SONDA

6

Paź 10

Jesienne plany wydawnicze Rebel.pl

Przedwczoraj prezentowaliśmy nową ofertę wydawniczą Rebel.pl, a już dzisiaj chcieliśmy nieco bardziej przybliżyć wspomniane wtedy tytuły gier. Rebel.pl poważnie podszedł do sprawy i już wkrótce w sprzedaży pojawi się wiele znakomitych, polskojęzycznych edycji zagranicznych hitów, jak również kilka rodzimych produkcji. Dla przypomnienia już niedługo nakładem Rebel.pl ukażą się:

K2 październik 2010 – przedsprzedaż

Basilica październik 2010 – przedsprzedaż

7 cudów świata jesień 2010

Claustrophobia jesień 2010

Władcy Podziemi 2011

Kamień Gromu jesień 2010

Wielki Pożar Londynu listopad 2010

Szał Ciał wrzesień 2010 – już w sprzedaży

Cyclades jesień 2010

Memoir ‘44 2011

Zaczniemy od gier naszych polskich twórców. K2 jak sama nazwa wskazuje zabierze nas w wyprawę na szczyt jednej z najwyższych gór świata – Karakorum. Gracze, kierując dwuosobowymi zespołami biorą udział w wyścigu na szczyt tej zdradzieckiej, niezwykle niebezpiecznej góry. K2 znana jest także pod pseudonimem Dzikiej Góry i zabija jedną osobę na każde cztery, którym udaje się dotrzeć na jej szczyt. W grze tej oprócz innych graczy naszym głównym przeciwnikiem będzie właśnie Karakorum, ze swymi zdradzieckimi ścieżkami, ekstremalną pogodą i bardzo złą sławą. Każdy z graczy posługuje się identycznym zestawem kart których używa się do wspinaczki, lub też na aklimatyzację członków swojej ekspedycji. Jest to bardzo ważny element gry, gdyż bez odpowiedniego przygotowania bardzo łatwo można stracić życie. Oczywiście im wyżej, tym trudniej. W trakcie wędrówki można także rozłożyć namiot, w którym oczekuje się poprawy pogody. Trasę wiodącą na szczyt trzeba wybierać bardzo uważnie i ostrożnie, gdyż gracze mogą blokować sobie nawzajem drogę, a także trzeba stale uważać na zmiany pogodowe, brak tlenu, stopień aklimatyzacji. Mechanika gry sprawia, że stopień losowości jej znikomy, za to dominująca rolę odgrywa kooperacja i dobre planowanie.

W pewnym średniowiecznym mieście powstaje katedra, większa i wspanialsza, niż jakakolwiek świątynia, którą pielgrzym mógłby sobie wyobrazić. Wznosi ją jednak nie jeden architekt, lecz dwóch. Jeden z nich otrzymał zlecenie od króla, drugi od biskupa tej diecezji. Król lubi i szanuje tutejszego biskupa i chciałby uniknąć zatargów z Kościołem, jednak nie chce rezygnować ze swojego udziału w tym dziele. Władca postanawia, że budowniczowie wspólnie zaprojektują katedrę i razem będą nadzorować wznoszenie świątyni na chwałę Bożą. Ten, który będzie lepiej zarządzał pracą budowniczych i wzniesie większą część katedry, zostanie godnie wynagrodzony, a jego rzemieślnicy będą mogli spać spokojnie, nie martwiąc się o chleb ni dach nad głową.

Drugą polską produkcją na liście jest Basilica, gra planszowa dla dwóch osób gdzie przyjdzie nam brać udział w budowaniu średniowiecznej katedry. Skojarzenie z Filarami Ziemi wydaje się tutaj jak najbardziej zasadne. Ciekawe jest to, że gracza muszą wspólnie pracować nad tym projektem, a oceniany jest ich wkład w przedsięwzięcie. Basilica wymaga dużo sprytu i przebiegłości, gdyż każdy, nawet najmniejszy błąd może być bezlitośnie wykorzystany przez przeciwnika. W grze nie tyle chodzi o zbudowanie katedry, ile o uzyskanie jak największej przychylności króla. Osoba, której się to uda (zdobędzie więcej punktów) zwycięża. Biorąc pod uwagę bardzo dobrą grywalność Filarów Ziemi, w naszej polskiej Basilice tkwi bardzo duży potencjał. Pozostaje nam mieć nadzieję, że gra sprosta swojemu pierwowzorowi.

Zapoznając się z instrukcją gry do 7 Cudów Świata muszę przyznać, że gra robi bardzo dobre wrażenie. Jest to dosyć specyficzna pozycja, ale miano gry ekonomicznej chyba najlepiej by do niej pasowało. Każda z osób kontroluje jedno miasto, w którym stara się zbudować jeden z cudów świata. Jest to gra karciana (z dużą ilością żetonów) i tak samo każdy gracz w trakcie gry posiada swoją własna talię. Rozgrywka dzieli się na ery. Każda era składa się z sześciu tur i rozgrywana jest w bardzo podobny sposób: każdy z graczy ma możliwość zagrania 6 kart na erę by rozwinąć swoje miasto i zbudować Cud Świata. Gracza mogą stawiać budowle, prowadzić konflikty zbrojne, oraz handlować. Na koniec każdej ery gracze porównują wartości swojej potęgi militarnej z sąsiednimi miastami. Na koniec trzeciej ery gracze liczą punkty zwycięstwa. Ten z nich, który zbierze ich najwięcej – wygrywa grę. Brzmi całkiem prosto, wygląda wspaniale, a jak będzie z grywalnością? Zobaczymy.

Władcy Podziemi to polska edycja świetnej gry Dungeon Lords. Zapewne wiele osób pamięta komputerową grę Dungeon Keeper, w której to dla odmiany było się panem podziemi, który to na wiele różnych i wymyślnych sposobów starał się unicestwić bohaterów, którzy w bestialski sposób mordowali okoliczne potwory i chcieli wykraść nasze z trudem zgromadzone skarby. Dungeon Lords daje właśnie taką możliwość, toteż naszym zadaniem będzie rozwijanie lochów, zastawianie pułapek, zatrudnianie potworów. Swego czasu bardzo podobała mi się gra komputerowa i teraz jestem przekonany, że gra planszowa będzie równie wciągająca i zabawna. No bo czyż może być cos bardziej śmiesznego i radosnego niż mordowanie dzielnych, dobrych poszukiwaczy przygód? Dungeon Keeper w wersji planszowej jak dla mnie brzmi bardzo zachęcająco. Ah i jeszcze jedno… grafiki w Dungeon Lords są po prostu rozbrajająco słodkie. Duży plus dla Rebla za polską edycję.

Claustrophobia to survival-horror dla dwóch osób, w którym jedna osoba prowadzi drużynę poszukiwaczy przygód w mroczne i niezbadane podziemne tunele, z kolei druga robi wszystko żeby tą drużynę wyeliminować. Brzmi znajomo? Space Hulk w klimatach Descenta to chyba najlepsze określenie tej gry. W chwili obecnej na Rebel.pl można kupić tą grę po bardzo okazyjnej cenie. O Claustrophobii pisaliśmy już wcześniej toteż zapraszamy do tego artykułu.

Kamień Gromu (Thunderstone) to kolejna gra karciana osadzona w klimatach fantasy, w której to budujemy drużynę poszukiwaczy przygód i jak zawsze idziemy zabić jak największą ilość bogu ducha winnych potworów, które to ukrywają się w mroku przed krwiożerczymi bohaterami. Gra jest dosyć spora, bo zawiera ponad pół tysiąca kart. W trakcie rozgrywki nasi bohaterowie mogą awansować na kolejne poziomy i zdobywać coraz to wymyślniejsze narzędzia zagłady. Swoją drogą ciekawe czy Rebel.pl zdecyduje się na wydanie polskich dodatków do Thunderstone. W chwili obecnej dostępny jest Thunderstone: Wrath of the Elements, a już niedługo ma pojawić się nowe rozszerzenie o nazwie Thunderstone – Doomgate Legion, które wniesie do gry szereg nowych elementów, takich jak kultyści, źli druidzi, najemnicy, nowe skarby oraz choroby. Wszystko zależeć pewnie będzie od wyników sprzedaży podstawki. Patrząc na opinie graczy i porównywanie Kamienia Gromu do Dominiona, w którego swego czasu miałem przyjemność troszkę pograć na pewno jest to pozycja godna większej uwagi.

Szał Ciał to również gra karciane, ale już z zupełnie innej półki. Nie będzie ani lochów, ani potworów, ale za to nie zabraknie muzyki i dobrej zabawy. Polega to na tym, że gracze dzielą się na drużyny i odtwarzają pojawiające się na kartach układy taneczne. Wygrywa oczywiście ta grupa, której uda się to najlepiej. Na stronie Rebel.pl jest nawet zabawny film pokazujący właśnie zabawę w Szał Ciał. Jednym słowem zwariowana party game!

2 września 1666 roku miało miejsce jedno z największych nieszczęść w historii, jakie dotknęły Londyn. A wszystko zaczęło się dosyć niepozornie. Ot zwykły piekarz nie dopilnował ognia w swojej piekarni, co doprowadziło do wielkiej katastrofy. Pożar ten, zwany dzisiaj Wielkim Pożarem Londynu wybuchł w piekarni na ulicy Pudding Lane we wschodniej części miasta. Z powodu silnego wiatru i średniowiecznych konstrukcji budynków z materiałów palnych (drewno, słoma) ogień rozszerzył się w kierunku zachodnim na całe miasto. W jego wyniku spłonęło ponad 2/3 miasta. W grze planszowej wcielimy się w rolę osób odpowiedzialnych za walkę z ogniem. Osoba, która najlepiej sobie poradzi z tym zadaniem zostanie nowym burmistrzem Londynu i wygra grę. Nasuwa mi się tutaj skojarzenie z Rattusem, w którym również walczy się o ocalenie miasta, tylko że zamiast plagi ognia, mamy plagę szczurów. A skoro o szkodnikach mowa to ciekawe jest to, że w Wielkim Pożarze Londynu zostały unicestwione niemalże wszystkie szczury, które to były odpowiedzialne za wybuch epidemii dżumy rok wcześniej. Jedno nieszczęście rozwiązało problem drugiego. Jaki ten los jest przewrotny… Rattus okazał się bardzo ciekawą grą, zobaczymy jak będzie z Wielkim Pożarem Londynu.

cycladesCyclades to ekonomiczno-strategiczna gra planszowa, w której dowodzimy greckimi miastami. Budujemy armie, handlujemy, walczymy z przeciwnikami, poszerzamy swoje wpływy. Oprócz tego trzeba także dbać o rozwój nauki, i religii. Zawartość pudła z grą prezentuje się bardzo imponująco i znajdziemy w nim stosu żetonów, kart, oraz ładnie wykonanych figurek. Dla fanów wielkich epickich bitew i rozwijania imperium tytuł jak najbardziej godny polecenia. Na koniec dodam, że wykonanie gry jest bardzo dobre, w typowo Descentowym stylu.

W Momoir` 44 zostaniemy rzuceni na front II Wojny Światowej. Tradycyjnie jeden z graczy będzie kontrolował siły Aliantów, podczas gdy drugi dowodzić będzie państwami Osi. Dawno nie widziałem dobrej gry w tych klimatach. Pamiętam jak swego czasu w latach 90` bardzo modne i powszechnie dostępne były planszówki traktujące właśnie o różnych konfliktach zbrojnych. Do tej pory mam nieśmiertelny Grunwald 1410, czy też Ardeny. W związku z tym patrząc na Memoire`44 od razu przypominają mi się te wszystkie wieczory spędzone nad wymyślaniem strategii i przesuwaniem setek małych żetoników po kolorowych planszach. W Memoire`44 jednakże miejsce żetonów zastąpiły figurki, a w samej grze już nie chodzi tylko o wybicie strony przeciwnej, a o wykonywanie misji. W grze spotkamy się także z systemem kart rozkazu, który dodatkowo urozmaica strategiczny aspekt gry sprawiając, że rozgrywka traci nieco na losowości. O klasie tej gry mogą świadczyć chociażby liczne nagrody:

  • Zwycięzca Najlepsza Gra Dwuosobowa według International Gamers Award 2004
  • Zwycięzca Najlepsza Symulacyjna Gra Historyczna według Games 100 2005
  • Nagrodzona „Award for Excellence Wargamer.com”

Miło będzie na pewien czas odpocząć od przemierzania podziemi, walczenia z potworami i ponownie powrócić na pole bitew II Wojny Światowej. Do Memoire` 44 ukazało się bardzo dodatków, co w połączeniu z dużą ilością scenariuszy samej podstawki zapewnia grze bardzo dużą żywotność. Myślę że dla osób lubiących klimaty wojenne Memoire` 44 będzie najlepszym wyborem i nie zaboli portfela tak jak Tide of Iron.

Na zakończenie chcieliśmy podziękować wydawnictwu Rebel.pl za ich wkład w walkę o polskich fanów gier planszowych. Tylko tak dalej. Trzymamy kciuki, życzymy dalszych sukcesów i oczywiście… jeszcze więcej gier!




Współpracujemy
Q-workshop EA Polska Fabryka Słów Wydawnictwo Portal Cenega Kuźnia Gier