Pod Grzechoczącymi Koścmi

Strona główna

MENU

SONDA

22

Sie 10

Nowa gra karciana w świecie Neuroshimy

Świat jaki znasz nie istnieje. Nie ma rządów. Nie ma armii. Nie ma cywilizacji. Stany Zjednoczone legły w gruzach. W końcu, trzydzieści lat po ataku Molocha, nowe potęgi starają się przejąć kontrolę nad zrujnowanym państwem. Zaprowadzają nowy porządek. Przejmują władzę nad słabszymi. Tworzą nowe granice i stany. Przyłącz się do walki. Stwórz swój stan 51 stan.

Ostatnio zaroiło się nam od gier osadzonych w mrocznych klimatach wojny post nuklearnej. Dopiero co pojawiło się 2012: The day of Fallout, Robotica, nowe wydanie Neuroshima Hex,  a tutaj mamy już kolejną niespodziankę.

51 stan jest nową, zamkniętą grą karcianą, której akcja odbywa się w uniwersum Neuroshimy. Wydawcą gry jest oczywiście Portal. Grafiki na kartach prezentują się bardzo dobrze, nic dziwne, kiedy w ich tworzenie zaangażowany jest Mariusz Gandzel, znany między innymi z ilustracji do Klanarchii. W tym wypadku trzeba przyznać, że ilustrator jest bardzo dobrze dobrany, i to po prostu widać. Gra będzie miała swoją premierę już niedługo, bowiem na targach Essen 2010. 51 stan ukaże się w kilku wersjach językowych, w tym oczywiście w naszym ukochanym, rodzimym polskim.

„51 stan to gra o rozbudowywaniu swoich terenów wpływów. Gracze kierują losem jednej z czterech frakcji (Nowy Jork, Federacja Appalachów, Gildia Kupców, Sojusz Mutantów). Wprowadzają do gry nowe lokacje, liderów, wysyłają ludzi do pracy w poszczególnych miejscach.

Każda lokacja wypatrzona na horyzoncie może być wprowadzona do gry na trzy różne sposoby – możesz ją napaść, by zdobyć wiele surowców w jednej chwili. Możesz nawiązać z nią współpracę, by otrzymywać mniej surowców, ale co turę, aż do końca gry. Możesz też przyłączyć ją do swojego stanu i czerpać korzyści z jej specjalnej zdolności.

Grasz Plemionami mutantów. Widzisz na horyzoncie stację benzynową. Możesz ją napaść i otrzymać 4 kanistry z paliwem. Możesz podjechać tam i zaproponować układ, ty ich nie spalisz, a oni będą ci płacili 1 kanister co turę. Możesz też oczyścić drogę, która do niej prowadzi i przyłączyć stację do swojego terytorium – od tej pory możesz handlować benzyną.

Jedna karta. Trzy możliwości. Kupa klimatu i fabuły.”

Zapowiada się interesująco.

źródło: Wydawnictwo Portal



Współpracujemy
Q-workshop EA Polska Fabryka Słów Wydawnictwo Portal Cenega Kuźnia Gier