Pod Grzechoczącymi Koścmi

Strona główna

MENU

SONDA

17

Paź 10

Powrót do świata Lovecrafta

I oto jesteś na przedmieściach Massachusetts. Przed Tobą, daleko od głównej drogi wznosi się ponura, osamotniona budowla. Patrzysz ponownie na stare zapiski znalezione pośród mrocznych ksiąg zgromadzonych w bibliotece Mistaconic. Nie ma wątpliwości. To właśnie do tego miejsca prowadzą wszystkie wskazówki. To jest miejsce, w którym znajdziesz odpowiedzi na nękające cię od dawna pytania i wątpliwości. Jest późny wieczór, upiorny mróz przenika cię na wskroś. Powoli postępując wzdłuż opuszczonej, zarośniętej ścieżki mijasz niski, nadkruszony ciężarem lat, omszały murek.  Przez rzęsisty, zimny deszcz dostrzegasz nikłe, tańczące światełko w jednym z ozdobnych, gotyckich okien. Gra świateł sprawia, że masz wrażenie jakby tuzin złowrogich, rozjaśnionych ślepi czujnie śledziło twoje kroki w miarę jak zbliżasz się do bramy posiadłości. Podchodząc wyczuwasz namacalne zło, którym od wieków skażone są mury tej posępnej budowli, a sam dom sprawia wrażenia jakby patrzył się na ciebie z mieszaniną odrazy i wrogości. Pomimo rosnącego w twojej duszy panicznego strachu idziesz dalej. Musisz. To szaleństwo musi się skończyć i na Boga skończy się dzisiejszej nocy… nawet jeśli oznacza to twoją śmierć!

mansions-of-madness-logo

Przerażające potwory i byty nie z tego świata czają się w starych posiadłościach, kryptach, szkołach, klasztorach i opuszczonych budynkach niedaleko posępnego miasta Arkham, w Massachusetts. Niektóre z bestii, ukryte głęboko w cieniu knują powoli swoje mroczne plany, inne czekają cierpliwie na bezbronne ofiary, które mogłyby pożreć. Tylko nieliczna grupa odważnych poszukiwaczy może zapuścić się głęboko w te przeklęte przez Boga miejsca i odkryć prawdę o żyjących tam koszmarach.

Bez dalszych wstępów mam przyjemność ogłosić nadchodzącą premierę Mansions of Madness, przerażającej gry planszowej będącej uosobieniem horroru, szaleństwa, oraz tajemnicy. Gra przeznaczona jest dla 2-5 graczy, a jej wydanie planowane jest jeszcze przed nowym rokiem. Jeżeli jesteście wystarczająco odważni zbierzcie swoją drużynę i wyruszcie na poszukiwania by odkryć mroczne tajemnice skrywane głęboko przez mury dawno zapomnianych miejsc. Ruszajcie, nim będzie za późno!

Zaprojektowana przez Corey Konieczko ( Battlestar Galactica, Runewars), stworzona na podstawie opowiadań mistrza horroru H.P. Levecrafta, Mansions of Madness tworzy nową, wciągającą opowieść za każdym razem, kiedy się w nią gra. Każda gra ma miejsce w uprzednio zaprojektowanym scenariuszu zapewniającym unikalna mapę, oraz wiele możliwych kombinacji rozwiązań głównego wątku przygody. Wątki te mają wpływ na potwory, które bohaterowie mogą napotkać na swojej drodze, wskazówki, które muszą odszukać, oraz ekscytujące zakończenia opowieści, których będą doświadczać. Jeden gracz przejmuję rolę narratora kontrolującego monstra oraz mroczne wydarzenia mające się pojawić w trakcie rozgrywki. Reszta graczy wciela się w badaczy, poszukujących odpowiedzi w przerażającym koszmarze i starających się zachować chociaż resztki zdrowego umysłu.

Podczas rozstawiania narrator dokonuje w tajemnicy przed graczami wyborów, które będą miały wpływ na wydarzenia wpisujące się w główną fabułę przygody, oraz na zadania, które gracze będą musieli wykonać. Czy tajemniczy kult chce zwabić i zamordować poszukiwaczy, czy też jego plan jest o wiele bardziej mroczny? Czy pan opuszczonej posiadłości oszalał z żalu po utraconej rodzinie, czy też potworne moce z innego świata kontrolują jego umysł? Tylko podążając za wskazówkami gracze będą mogli odkryć prawdziwą naturę zła i zakończyć szczęśliwie przygodę.

monster-3W zależności od kombinacji i wyboru wątków dokonanych przez narratora, wskazówki zostają rozproszone po rozmaitych pomieszczeniach, z których składa się plansza do gry. Każda wskazówka reprezentowana jest przez kartę umieszczoną tekstem do dołu, w pokoju, w którym może być odnaleziona i zawiera klimatyczny opis, który pokieruje graczy do następnej wskazówki, wciągając ich jeszcze bardziej w wątek fabularny opowieści. Gracze muszą działać wspólnie, odnajdując wskazówki i dyskutując nad dalszymi krokami podejmowanymi przez drużynę. W tym samym czasie narrator nieustępliwie stara się zrealizować swoje własne, mroczne zadanie, zanim bohaterowie odkryją jego prawdziwe motywy i spróbują go powstrzymać. Jeżeli im się nie uda, mrok zatriumfuje, a oni sami przepadną. Ostateczne zakończenie przygody zależy od wyniku wyścigu między dobrem, a złem.

Jak zapowiada FFG wciągający watek i bardzo dokładnie wykonane elementy gry przeniosą graczy w świat horroru nie z tego świata. Plansza budowana jest z fragmentów wykonanych z dbałością o każdy zawiły aspekt odwiedzanego pokoju, zaś figurki potworów przedstawiają monstra z poza granic wyobraźni. Podstawka pod każdego potwora posiada miejsce, w którym można umieścić jego znacznik, przedstawiający tylko najistotniejsze informacje. Te komponenty (24 figurki potworów) wraz z 8 figurkami badaczy, ponad 300 kartami, 200 żetonami i około 70 elementami planszy pomogą zagłębić się w przerażającą opowieść z pogranicza szaleństwa i koszmaru.

Znając Fantasy Flight Games o jakość wykonania gry możemy być spokojni. Czytając pierwsze informacje zostałem wprost pochłonięty przez tą grę, mimo iż jeszcze się nie ukazała. Sygnowana znakiem Arkham Horror, Mansions of Madness ma szansę podbić serca wielu graczy. To, że gra odniesie sukces jest już wiadome, pytanie tylko jak wielki? Przyznam się, że jako wielki fan twórczości H.P.Lovecrafta naprawdę z niecierpliwością wyczekuję tej gry i cieszę się, że FFG zdecydowała się na chwilowe odłożenie tematu kolejnych dodatków do Arkham Horror i wydanie zupełnie nowej gry, z nową mechaniką, nowymi zasadami, zupełnie nowym podejściem, ale nadal w świecie koszmaru i makabry stworzonym przez H.P.Lovecrafta.

Będziemy stale informować o nowych wiadomościach na temat Mansions od Madness. Kolejna porcja informacji już niedługo.




Współpracujemy
Q-workshop EA Polska Fabryka Słów Wydawnictwo Portal Cenega Kuźnia Gier