Pod Grzechoczącymi Koścmi

Strona główna

MENU

SONDA

15

Lis 10

Relacja z Cyber Falkonu

Wypoczęty i wyspany, spoglądam wstecz z uczuciem rozczarowania, że wspaniały konwentowy czas minął nam tak szybko… Te cztery dni przyniosły nam wszystkim wiele wrażeń i emocji, a nasza ekipa miała okazję zmierzyć się z wyzwaniem jakim było przygotowanie bloku programowego, który dorównał by innym atrakcjom Cyber Falkonu. Po ilości zadowolonych twarzy na sali i dzięki Waszemu wsparciu wiemy już, że plan wypalił, a Wy za każdym razem chętnie wracaliście do naszej sali po dokładkę :) W związku z tym, pozwolę sobie na małą relację z tegorocznego konwentu:

  • Program otworzyliśmy w czwartkowy wieczór prelekcją o Teście Turinga prowadzoną przez Wronę z drobnym wsparciem Dextera, która (ku naszemu zaskoczeniu) wypełniła salę po brzegi… Udało się znakomicie, a symulacja pokazująca rozmowę komputera z człowiekiem dobitnie pokazała nam, że maszyny muszą się jeszcze wiele nauczyć :)
  • Tego samego dnia reprezentacja PodGK (w sile Dextera i Wrony) z pomocą trzech konwentowiczów: Legion’a, Jvegi i Loralion’a zajęła III miejsce w konkursie wiedzy o horrorach.
  • Podczas gdy Rezo prowadził sesję Zewu Cthulhu (która, jak wiemy od graczy, przekonała ich do tego systemu) Dexter odwiedził prelekcję na temat Shibari. Okazało się, że na prelekcji był też pełny pokaz możliwości tej sztuki więc Dex zadręczał potem wszystkich pikantnymi opowieściami…
  • Sporo czasu na przestrzeni tych czterech dni spędziliśmy w EA Polska, gdzie mieliśmy okazję zagrać w Dragon Age II i to 5 miesięcy przed premierą! (Wrażenia z gry opiszę niebawem w osobnym artykule.) Zostaliśmy tam także wyekwipowani w dmuchane włócznie Hawke’a, którymi walczyliśmy przez resztę konwentu :)
  • Cykl prelekcji PodGK dotyczących mistrzowania oraz grania w fabularne gry RPG także cieszył się ogromną popularnością. Wrona, Dexter i Fallen poruszyli takie kwestie jak nagradzanie i karcenie graczy, najczęstsze błędy popełniane przez MG i jak sobie z nimi radzić, współpraca graczy w drużynie oraz odwieczny dylemat MG: zabić ich czy nie zabić? Wszystkim uczestnikom tych żywiołowych dyskusji serdecznie dziękujemy i zgodnie z obietnicą postaramy się częściej publikować tego typu rozprawki na łamach PodGK!
  • Nie tylko Rezo, ale także Fallen, Wrona i Dexter poprowadzili kilka sesji RPG w 3 systemach: Neuroshima, Cyberpunk i Zew Cthulhu. Każdorazowo mieliśmy komplet graczy i mamy nadzieję, że się Wam podobało!
  • Sami także mieliśmy okazję zagrać w Neuroshimę na sesji prowadzonej przez Szpaka z wydawnictwa Portal. Bawiliśmy się świetnie i może nawet napiszemy o tej sesji coś więcej, w niedalekiej przyszłości :)
  • W piątkowy wieczór całą ekipą poprowadziliśmy naszego pierwszego LARP’a pod hasłem „Trzy władze – korporacje, media i politycy”. Choć było to dla nas spore wyzwanie z racji małego metrażu sali i fabuły gry, która przewidywała sporą ilość dialogów i interakcji między graczami, intryga wypadła znakomicie i do ostatnich chwil nikt nie wiedział kto będzie miał przewagę. Ostatecznie jednak wygrały korporacje a ich korumpujący dotyk doprowadził do zniesławienia i zamachu na jedynego uczciwego polityka w mieście. Koniec końców, wiele osób w Night City napełniło swoje konta bankowe pieniędzmi zbrukanymi krwią sprawiedliwych.
  • Opisując LARP’a i prowadzone prelekcje nie sposób zapomnieć o naszym koledze Ziemku, który dołączył do naszej ekipy na czas konwentu wcielając się w charyzmatycznego polityka będącego celem korporacyjnych cyngli. Ziemek poprowadził także prelekcję „Między nauką a fikcją – czy potrafimy je odróżnić?”. Dzięki stary! :)
  • Nasz naczelny, Fallen także poddał pod dyskusję kolejny cyberpunkowy temat, a był nim cyberterroryzm i świat hakerów, których dotyczyła prowadzona przez niego prelekcja.
  • Czas między punktami programu, które dla was przygotowaliśmy wypełniały nam odwiedziny w innych salach prelekcyjnych. Mieliśmy okazję dowiedzieć się czegoś o budowie rzeczywistości i pojęciu cząstek elementarnych, porozmawiać o powstającej właśnie grze Star Wars: The Old Republic oraz przedyskutować nowoczesne sposoby uśmiercania wampirów…
  • Falkon nie byłby Falkonem, gdyby nie bogato wyposażony Games Room. Cała nasza ekipa odwiedziła go kilkakrotnie poznając takie gry jak: Hej, to moja ryba!, Small Worlds oraz utwierdzając się w przekonaniu, że Zombiaki II: Atak na Moskwę to naprawdę udana i emocjonująca gra wymagająca użycia… mózga :)
  • Oczywiście Falkon to także konkursy. Nasza ekipa przygotowała ich kilka, a nad ich organizacją i przebiegiem czuwała nasza strażniczka słowa pisanego – Maritha. Któż inny mógłby poprowadzić łamiące pióra dyktando, którego finaliści zostali nagrodzeni książkami z Fabryki Słów? Oprócz dyktandowego koń-kursu pełną salę przyciągnął także konkurs wiedzy o grach firmy Bioware. 40 trudnych pytań później szczęśliwi zwycięzcy wynieśli z naszej sali gry, książki i gadżety ufundowane przez EA Polska. Całości dopełnił konkurs „Kim jestem?” który poprowadzili Fallen i Rezo. Osoby najlepiej odgadujące o jakich postaciach literackich była mowa także zgarnęły sporą pulę książek.
  • Na koniec wspomnę jeszcze, że piwo w Lublinie nie jest chrzczone, a jego ceny dogadały się z naszymi portfelami, tak więc nawet późnym wieczorem snu zaznaliśmy niewiele :)

Koniec końców bawiliśmy się świetnie i na pewno pokażemy się także na przyszłorocznej edycji Falkonu. Wy natomiast możecie się spodziewać jeszcze większej liczby ciekawych prelekcji i prezentacji, kolejnych konkursów, sesji RPG oraz zupełnie nowego, równie emocjonującego co w tym roku, PodGK-owego LARP’a.

Trzymajcie się i do zobaczenia na Falkonie za rok (lub wcześniej, na innych konwentach:)!

– Dexter & ekipa PodGK




Współpracujemy
Q-workshop EA Polska Fabryka Słów Wydawnictwo Portal Cenega Kuźnia Gier