Pod Grzechoczącymi Koścmi

Strona główna

MENU

SONDA

30

Cze 12

Stalowa Policja na wszystkich kanałach – felieton Rafała „Multidej” Szyma.

O wielkiej przygodzie Stalowych Policjantów i ich wędrówce od pomysłu na kartach podręcznika do Neuroshimy do realizacji pod postacią figurek i nie tylko opowiada Rafał Szyma w swoim felietonie. Polecamy lekturę zwłaszcza fanom Policjantów w ich erpegowej odsłonie – kroi się bowiem ciekawe rozszerzenie zasad na kartach dodatku „Bohater Maxx”!

 

Neuroshima – gra, która bardzo się nam rozwinęła na przestrzeni ostatnich lat. Zaczęło się od grubaśnego podręcznika RPG, dziś mamy 20 dodatków, ładnych kilka gier planszowych czy karcianych, opowiadania, bitewniaka. A Zasrane Stany coraz śmielej poczynają sobie w świecie wirtualnym: kilka dni temu Hex zdobył kolejną platformę (Android), za kolejnych kilka(naście?) świat stanie otworem za sprawą facebookowej Neuroshimy: Apocalypse.

 

Dlaczego klepię tę litanię? Ano mam właśnie przed oczami figurki Stalowej Policji, czyli pseudopolicyjnego gangu, który właśnie produkuje się jako nowe rozszerzenie Neuroshimy Tactics. I jestem pod wrażeniem tego, jak rozwija się pomysł zawarty w kilku akapitach podręcznika do RPG. Zerknijcie na strony 278-279. Ciekaw jestem, ilu MG i graczy włączyło akurat ten pomysł do swoich kampanii. Ja – przyznam bez bicia – nigdy po Stalowych Policjantów nie sięgnąłem. Nigdy do czasu, gdy otrzymali nowy impuls.

 

W pewnym momencie nadszedł ich czas. Okazali się idealni jako fabularna realizacja frakcji w Neuroshimie Hex. Musieliśmy odświeżyć ich koncept, zwłaszcza od strony wizualnej. Ich pancerze stały się dużo bardziej „postapo”, w stosunku do grafiki z podręcznika. Postanowiliśmy uwzględnić upływ czasu i trzydzieści lat łatania, eksperymentowania i przedwojennych pancerzy. Każdy z nich to żywa historia kolejnych właścicieli, którzy nieraz oddawali życie, by ten cud techniki militarnej nie tylko utrzymać na chodzie, ale jeszcze rozwinąć jego możliwości, dostosować do warunków po zagładzie i nowego profilu działalności oddziału.

 

Ukazała się „Stalowa Policja” do Hexa, konkretyzując w zbiorze reguł i żetonów charakter tej frakcji. Super pancerze, mała ekipa robiąca porządek z gangami – nowa, podkręcona Stalowa Policja prosiła się o realizację także w Neuroshimie Tactics. I oto produkują się figurki, szlifują zasady, dopina produkcja. Szykuje się nam pierwszy z większych dodatków, akurat na rocznicę funkcjonowania Tacticsa w Polsce. Co najważniejsze – rozgrywki z udziałem policjantów to prawdziwa śmietanka; niesamowitą frajdę daje zderzenie tych kilku rewelacyjnych maszyn do zabijania z liczniejszymi, ale słabiej wyposażonymi i wyszkolonymi jednostkami, które na co dzień tłuką się w ruinach.

 

To niesamowite doświadczenie móc ruszyć z projektem na wszystkich frontach Neuroshimy. Mamy dodatek do Hexa, który odświeża erpegową koncepcję. Za nim idzie armia w Tacticsie, a więc fenomenalne figurki. Porucznik Calahan, postać z oddziału, tak bardzo przypada nam do gustu, że „wypożyczamy” go Posterunkowi, by tłukł maszyny w karcianym „Konwoju”. Od razu powstaje miniopowiadanko o tym, jak i dlaczego coś takiego miało miejsce.

 

I gdy tyle powstało w tym temacie, sprawa zatacza koło. Bo jeśli mamy legendarny oddział, którym można grać w szeregu gier, to grzechem byłoby nie umożliwić tego w matce wszystkich realizacji, czyli grze fabularnej. Elitarny oddział otwiera swe podwoje dla graczy dzięki materiałowi Eliasha. Nie będzie łatwo do niego przystać, ale stanie się to możliwe. Już niedługo – materiał znajdziecie w powstającym właśnie „Bohaterze Maxx”, czyli 21. dodatku do Neuroshimy RPG.

 

Jestem pewien, że to nie koniec epopei Stalowych Policjantów. Z takim potencjałem na pewno powrócą w jakiejś nowej realizacji.

 

Ile takich organizacji, ekip i frakcji opisaliśmy na kartach erpega? Ile innych czeka wśród wyśmienitych materiałów fanowskich? Nie umiem się doczekać kolejnych metamorfoz, w których motyw z kilku linijek tekstu zmieni się w potężną, zrealizowaną z rozmachem kolekcję kart, żetonów, figurek i opowiadań.

 

Kiedyś nie potrzebowałem Stalowej Policji w swojej neuroshimowej kampanii. Dziś stała się w niej tak samo niezbędna jak Moloch czy mutanci Borgo.

Rafał „Multidej” Szyma

Więcej informacji znajdziecie tutaj




Współpracujemy
Q-workshop EA Polska Fabryka Słów Wydawnictwo Portal Cenega Kuźnia Gier