Pod Grzechoczącymi Koścmi

Strona główna

MENU

SONDA

2

Lut 11

To dla odmiany Smocze Lochy…

Kiedy słońce powoli wyłania się zza postrzępionego horyzontu ogromne kamienne drzwi zaczynają się otwierać. Dwie, odziane w szaty postacie w milczeniu kierują się w stronę murów, które kiedyś otaczały Loch Smoczego Ognia. Magiczna aura spowijająca drzwi nasila się, kiedy promienie porannego słońca uruchamiają zaklęcie. Skały zapadają się, a wrota zaczynają się otwierać, odkrywając czarną przepaść ukrytą za nimi. Jedna z postaci zmierzających do wejścia wychodzi przed drugą.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w tym roku nakładem wydawnictwa Galakta ukaże się polska wersja planszówki DungeonQuest. Założenie gry jest bardzo proste. Oto kilku dzielnych (lub jak kto woli głupich) poszukiwaczy przygód, w celu zdobycia bogactwa i sławy wyrusza na wyprawę do pełnych niebezpieczeństw lochów. W lochach tych (oczywiście) znajdziemy smoka, jego skarby, oraz wiele niebezpiecznych przygód. Celem gry jest zdobycie jak największej ilości bogactw i ucieczka z lochów, nim będzie za późno… DungeonQuest jest zatem typowym dungeon crawlerem, ale za to z bardzo długimi tradycjami, gdyż najnowsza wersja tej gry jest którąś z kolei poprawioną reedycją oryginału pamiętającego jeszcze lata 80`.

Dodatkowo trzeba zaznaczyć, że świat gry osadzony jest w Terrinoth, uniwersum znanym z takich gier jak chociażby Descent: Journeys in the Dark, czy też Runebound. No właśnie… trzymając się chronologii trzeba powiedzieć, że najpierw powstało DungeonQuest, a dopiero około dwadzieścia lat później pozostałe gry. Podobnie jak Magia i Miecz, DungeonQuest wpisuje się w miano gier ponadczasowych, w które po prostu każdy szanujący się planszówkomaniak powinien zagrać przynajmniej raz.

Pudełko w z grą wypełnione jest po brzegi kartami i żetonikami, a system losowej generacji podziemi (układanych z kafelków) i bardzo duża różnorodność wyzwań spotykanych w lochach sprawiają, że mimo mało oryginalnego pomysłu, gra jest interesująca i spokojnie można w nią pograć. Dodatkowym plusem jest po pierwsze to, że za reedycje tego klasyku zabrało się Fantasy Flight Games, a Galakta już tej wiosny wypuszcza jego polską edycję. Na pewno jest to temat warty dalszego śledzenia.

Wszystkich zainteresowanych tą pozycją zapraszam do oficjalnej zapowiedzi gry na stronie Galakty. Życzę miłej lektury.

źródło: Galakta



Współpracujemy
Q-workshop EA Polska Fabryka Słów Wydawnictwo Portal Cenega Kuźnia Gier