Pod Grzechoczącymi Koścmi

Strona główna

MENU

SONDA

16

Paź 11

Warhammer 40k: Necrons – już w listopadzie! Mamy fotki :)

Update długo wyczekiwany...

Przeważnie nie piszemy na łamach PodGK.pl o grach bitewnych, jednakże nadchodząca premiera aż się o to prosi. Jeśli jesteście zagorzałymi graczami Warhammer 40.000 to na pewno wiecie co się święci – czekacie tylko na potwierdzenie plotek. Wygląda na to, że potwierdzenie znalazło się w sieci… Jeśli natomiast nie wiecie o czym mowa – spieszę Was poinformować, że Necroni są armią której Games Workshop nie aktualizował od ponad 10 lat. Ich zasady wydane zostały w 2002r. w okresie III edycji Warhammer 40k. Obecnie mamy V edycję i armia tak zaniedbana ma ogromne problemy z grą. Na szczęście wszystko wskazuje na to, że w listopadzie na półki trafą: nowy Codex (zasady gry daną armią), jednostki oraz pojazdy.

Na potwierdzenie tych plotek mamy dla Was ogromny pakiet przecieków oraz zdjęcia nowych jednostek:

Na początek mamy coś czego zawsze Nekronom brakowało. Prawdziwych bohaterów siejących popłoch na polu bitwy. Dotychczas dowodzeni przez bezimiennych Lordów – teraz mają szansę naprawdę zabłysnąć. Na chwilę obecną znamy wygląd tylko dwóch z nich. Pozostali czterej opisani poniżej najprawdopodobniej ukarzą się z czasem, w nadchodzących miesiącach (tak jak to było z Archon’s Court u Dark Eldar’ów).

Imotekh the Stormlord i Trazyn the Infinite

Słów kilka o bohaterach:

Imotekh the Stormlord – najsilniejszy z nowo przebudzonych Nekronów. Błyskotliwy strateg którego znienawidzonym wrogiem są Orkowie. Ich irracjonalna logika i wybuchowa natura są jedynym co może pokrzyżować bezbłędne plany bitewne Imotekha.

Nemesor Zahndrekh – jego psychika została uszkodzona w trakcie Wielkiego Snu. Nadal wierzy, że jest istotą z krwi i kości, walczącą o sukcesję w imperium Necronthyr. Jest jedynym Nekronem mającym prawie ludzkie emocje, wierzącym w honor i szukającym chwały na polu bitwy. Ma adiutanta imieniem Vargard Obryron.

Illuminor Szeras – naczelny architekt i inżynier Nekronów. Posiadł wiedzę pozwalającą na dokonywanie modyfikacji mechanicznych ciał swoich braci. Na polu walki może obdarzyć K3 jednostek specjalnymi wszczepami.

Orikan the Diviner – najwyższy Astromancer upadłego imperium. Może przewidywać bliską przyszłość co daje mu niespotykaną przewagę nad przeciwnikiem. W trakcie gry może nagle uzyskać ogromny bonus do statystyk, który może się skończyć losowo w jednej z następnych tur. Coś dla ludzi lubiących ryzykowne zagrywki ;)

Anrakyr the Traveller – jedyny Nekron nadal wierzący, że po 60.000 lat snu Imperium Necronthyr’ów może się ponownie zjednoczyć. Jego wyprawy mają na celu odnajdowanie uśpionych Nekrońskich miast, czekających pod powierzchnią planet na których od dawna mieszkają już ludzie i inne rasy. Anrakyr zabija „intruzów” i budzi śpiących zbierając od nich trybut i mobilizując do zjednoczenia. Przez jednych jest postrzegany jako bohater, podczas gdy inni, separatystyczni władcy woleli by jego śmierci.

Trazyn the Infinite – wielki historyk i kolekcjoner artefaktów. Jego krypta pełna jest tajemniczych przedmiotów zagrabionych w trakcie podbojów innych cywilizacji. Pewien cytat jest intrygujący, ponoć w jego kolekcji jest „giant of a man clad in baroque power armor„… Cóz, to tylko teoria, ale możliwe, że w szponach Trazyna spoczywa jeden z zaginionych Primarch’ów Space Marines. Wow.

Zapewne czytając powyższe opisy zastanawiacie się co jest grane? Gdzie się podziały nasze bezmyślne maszyny służące mrocznym bogom? Co to za opowieści o upadłym imperium? No cóż. Nowy Codex oznacza nową historię. Przez lata wiele się zmieniło. Dowiadujemy się, że Nekroni których znaliśmy dotychczas były swoistym „błędem w oprogramowaniu”, bezmyślnie służącym Cthan’om (antyczna rasa niemal boskich bytów). Teraz przebudzili się „prawdziwi” spadkobiercy rasy Necronthyr. Potężni władcy poczuli się zdradzeni przez Cthan’ów którzy obiecawszy im nieśmiertelność zamienili ich oraz całą rasę w maszyny. Podczas wielkiej rewolty Cthan’owie zostali obaleni i najwyżsi z Nekronów wchłonęli ich esencje.

Nowi przywódcy Nekronów nazywają się Overlords. To dla podkreślenia ich wyższości nad Lordami którzy dotychczas dowodzili w imieniu Cthan’ów. Sześciu wymienionych wyżej bohaterów także zalicza się do tej nowej kategorii. Natomiast Lordowie których używaliśmy dotychczas stają się czymś na kształt świty przybocznej Overlord’ów, która na czas walki może dołączyć do poszczególnych oddziałów na polu walki w charakterze dowódców.

Necron Overlord - wersja samodzielna oraz dowodząca z Command Barge.

Dlaczego aż dwa modele tej samej jednostki? Ten po lewej to figurka samodzielna, podczas gdy ten po prawej to część zestawu Catacomb Command Barge. Jest to pojazd stanowiący mobilne centrum dowodzenia! Każdy z imiennych Overlordów także będzie mógł z niej korzystać. W alternatywnej wersji, zamiast Overlord’a montujemy na platformie ciężkie działo artyleryjskie, tworząc tym samym Annihilation Support Barge.

Catacomb Command Barge z Overlord'em wspomnianym wyżej.

To oczywiście nie koniec pojazdów które niedługo dołączą do naszych armii. Następny w kolejce jest Nekroński transportowiec – Ghost Ark. Może przewozić do 10 jednostek piechoty. W alternatywnej wersji zamiast pokładu transportowego zostaje zamontowana straszliwa broń – Doomsday Cannon i taki pojazd nazywany jest wtedy… oczywiście, Doomsday Ark! Jak dla mnie czysta epickość :)

Necron Ghost Ark - 10 osobowy transport.

Doomsday Cannon - S9, AP1, Large Blast :)

Wszystkie przecieki (z których większość potwierdzają te zdjęcia) wskazują na to, że czekają nas jeszcze dwa pojazdy. Jeden z nich ma się nazywać Night Scythe i jest to 15 osobowy transportowiec zdolny do ruchu na 36″ w jednej turze!

Tymczasem przejdźmy do tego na co wszyscy czekają – jednostek piechoty i jednostek elitarnych. Na początek mamy nowe wersje starych znajomych – Immortals i Flayed Ones:

Immortals - teraz z plastiku, pakowani w pudełka po 5 sztuk.

Flayed Ones - także w pudełkach po 5, ale prawdopodobnie jako Citadel Finecast.

O ile nowi Immortals wyglądają niesamowicie to Flayed Ones mnie rozczarowali… Stare, metalowe figurki wyglądały moim zdaniem dużo lepiej – te wydają się być przerysowane i przekombinowane. Ważna informacja – Immortals stają się teraz jednostką podstawowej piechoty (Troops)! Wygląda na to, że wreszcie mamy alternatywę dla Necron Warriors. Warto też wspomnieć, że obie jednostki tanieją punktowo. 12 pt za model zamiast 18, ale save spada z 3+ do 4+. No i podstawowy oddział to tylko 5 modeli nie 10 – słowem więcej punktów do wydania na „nowe zabawki”. Immortals podobno nadal mają Sv 3+ a ich koszt to 17 pt za model. Alternatywne zdjęcie (i uzbrojenie) Immortals możecie zobaczyć tutaj.

Zupełnie nową jednostką są elitarni snajperzy Nekronów, czyli Deathmarks:

Deathmarks. Moi ulubieńcy :)

Nie znamy jeszcze dokładnych statystyk tej jednostki ani jej broni. Możemy jednak przypuszczać, że to broń typu Gauss, strzelająca na 36″ jak inne snajperki. Co do zasad specjalnych – Deathmarks mogą wejść na pole bitwy korzystając z zasad Deep Strike normalnie lub automatycznie po tym ja przeciwnik wystawia jednostkę z rezerwy (np. przez Deep Strike)! Dodatkowo – na początku gry nominujemy jednostkę którą nasi snajperzy mają zlikwidować i dzięki temu Deathmarks zyskują specjalne bonusy do ataków przeciwko tej jednostce.

Kolejną nową jednostką są Lych Guards:

Lych Guards. Dedykowane do walki wręcz.

Bolączką armii Nekronów była zawsze walka wręcz. O ile strzelając radzili sobie świetnie to w zwarciu dostawali ostre wciry. Lych Guards mają być odpowiedzią na ten problem. Nie znamy jeszcze zasad specjalnych, ale wiemy, że są dwa zestawy uzbrojenia – widziane powyżej Hyperphase Swords + Dispersion Shields albo stare dobre Warscythes, które możecie zobaczyć tutaj.

Podobną jednostką, ale o innym przeznaczeniu są Triarch Praetorians:

Triarch Praetorians czyli Nekrońskie Jump Infantry!

Są to jednostki typu Jump Infantry. Ich dodanie eliminuje kolejną bolączkę Nekronów – mobilność. Nareszcie będziemy mogli wyprowadzać podstępne ataki na ufortyfikowane pozycje. Niestety tak jak przy Lych Guards – zasad jeszcze nie znamy, choć Jump Infantry niemal gwarantuje nam szarżę na 18″. Ci powyżej uzbrojeni są w broń do walki wręcz znaną jako Rods of Covenant. Alternatywna wersja posiada broń strzelającą krótkiego zasiegu (6″ S5 AP1 Assault 1) którą możecie zobaczyć tutaj.

Tyle na chwilę obecną. Jak tylko pojawi się coś nowego – będziemy Was informować.

Czas oczekiwania dobiega końca… Nekroni budzą się ze snu który trwał całe milenia i spoglądają na ruiny swojego, niegdyś potężnego, imperium. Widzą słabsze rasy żyjące nieświadomie na ruinach ich miast. Nekronom nie podoba się wszechświat jaki zastali i w krótce zacznie się Czerwone Żniwo. Ich liczba to legion. Ich imię… śmierć.

 

Zdjęcia opublikowane przez stronę / Pics published by – www.beastsofwar.com 




Współpracujemy
Q-workshop EA Polska Fabryka Słów Wydawnictwo Portal Cenega Kuźnia Gier