Pod Grzechoczącymi Koścmi

Strona główna

MENU

SONDA

7

Kwi 10

Warhammer: Chaos in the Old World

Warhammer: Chaos in the Old World jest strategiczną gra fantasy, w której to gracze wcielają się w jednego z czterech, potężnych bogów chaosu, i mierzą swoje siły w walce o dominacje nad światem. Każda z dostępnych postaci posiada szereg własnych umiejętności, dlatego też styl gry zależy od boga, w którego role przyjdzie się nam wcielić. Odpowiednio będą to Khorne, pan bitew, i krwi, Nurgle przerażający pan rozkładu i zepsucia, podstępny i zdradziecki Tzeentch, oraz Slaanesh bóg pożądania i rozkoszy. Droga do zwycięstwa dla każdego bóstwa jest inna, każdy ma swoje wady i zalety. Jedną z możliwości wygrania rozgrywki jest zebranie pięćdziesięciu punków zwycięstwa, i dla przykładu Khorne, jako bóg wojen i przemocy gromadzi punkty głównie poprzez zabijanie przeciwników, z kolei Nurgle, jako bóg rozkładu zdobywa punkty dzięki rozprzestrzenianiu zarazy na ziemiach Starego Świata, który to jest właśnie tytułowym obiektem konfliktu. System wydaje się bardzo interesujący, i daje wiele zabawy, a dzięki różnych drogom do osiągnięcia zwycięstwa, oraz różnorodności postaci, w które gracze mogą się wcielić gra nie nudzi się szybko.

Jest jedna rzecz warta szczególnej uwagi, kiedy mówimy o tym tytule. Po pierwsze Games Workshop (firma wydająca produkty ze świata Warhammera), współpracuje z Fantasy Flight Games, co się przekłada wydatnie na jakość elementów składających się na grę. Jak wszystkie gry z pod szyldu FFG, także Warhammer: Chaos in the Old World jest wydany bardzo porządnie, na twardej, powlekanej ochronną folią tekturze. Wykonanie artystyczne również stoi na wysokim poziomie, a do tego jest bardzo klimatyczne. Główna plansza do gry jest zrobiona na podobieństwo mapy, wykonanej z rozciągniętej ludzkiej skóry, i nadaje to grze specyficznego „uroku”, i elementów role playing, zupełnie jak gdyby naprawdę czterech mrocznych bogów zebrało się nad mapą i śledziło walkę o dominacje nad światem ludzi.

Mechanika gry jest stosunkowo prosta, jak na produkty Fantasy Fligth Games, i zasady nie powinny być zbyt trudne do przyswojenia. Jak na dosyć innowacyjny system, jest to miłe zaskoczenie.

Oprócz głównej mapy, w pudełku znajdziemy prawie 180 żetonów, i ponad 120 kart do gry. Oprócz tego 45 plastikowych figurek, kostki do gry, oraz wiele innych elementów. Jakość żetonowo/kartonikowych elementów jak to z FFG bywa, jest bardzo wysoka, i nie ma się do czego przyczepić. Jedyną rzeczą, na którą skarży się wielu graczu jest to, iż niektóre figurki wykonane są niestarannie i nie do końca porządnie (zależy to chyba jednak po prostu od gry, którą się kupiło i jest to raczej sprawa indywidualna). Jest to zarzut pojawiający się w wielu produktach FFG, tzn. plansza i kartoniki super, a figurki już bez rewelacji, ale jak to się przyjęło mówić w żargonie graczy: „dają radę”.

Inną wadą (dla niektórych zaletą), jest fakt, że do gry potrzeba dokładnie czterech graczy, bo inaczej rozgrywka staje się mniej zbalansowana, i traci bardzo dużo ze swego uroku. Jednakże skompletowanie czerech osób, które chciałyby zagrać w bardzo dobrą, dynamiczna, i klimatyczną planszówkę nie powinno stwarzać większych problemów. Dużą zaletą gry, oprócz klimatu, i grywalności jest również to, że nie trzeba być fanem Warhammera, lub wiedzieć czegokolwiek o realiach Starego Świata, żeby cieszyć się z gry w każdym jej możliwym aspekcie. Warhammer: Chaos in the Old World jest bardzo porządną, niezwykle klimatyczną pozycją, która powinna przypaść do gustu każdemu.

Jak zawsze zachęcamy do odwiedzenia strony rebel.pl, gdzie można zasięgnąć dodatkowych informacji o grze, jak również nabyć ją po bardzo okazyjnej cenie.




Współpracujemy
Q-workshop EA Polska Fabryka Słów Wydawnictwo Portal Cenega Kuźnia Gier