Pod Grzechoczącymi Koścmi

Strona główna

MENU

SONDA

11

Sty 12

Wywiad z twórcami TROM-a

Poniżej prezentujemy Wam wywiad z twórcami systemu TROM. Staraliśmy się zadać najbardziej interesujące pytania, które mogą zaciekawić wszystkie osoby zainteresowanych tych projektem.

 

1. Czy możecie, po krótce, omówić założenia swiata?

Nasza gra to realistyczne, brutalne sci-fi, w którym ludzkość zajmuje względnie małą przestrzeń i dopiero od niedawna ma kontakt z obcymi formami życia. W naszym świecie siła państwa ulega odrodzeniu, korporacje nie są wszechmocne i często są podporządkowane tworom politycznym. W TROM-ie istnieje mało rodzajów kosmitów, gdyż uznaliśmy, że duża ich liczba rozwodni różnice. Chcieliśmy, aby różnili się od siebie anatomią, działaniem oraz mechaniką rozgrywki.

 

2. Jak doszło do powstania pomysłu? Od czego wszystko się zaczęło?

Na samym początku był to jedynie projekt dla zabawy, stworzony z myślą o grze we własnym, zamkniętym gronie. Chcieliśmy napisać grę skirmish-ową, która rozrozsła się tak bardzo, że przekształciliśmy ją na grę fabularną, do której wystarczyło dopisać mechanikę. Początkowo projekt nosił nazwę “Tromlith”. Z racji tego, że było nas tylko dwóch, zrodziła się inicjatywa poszukiwania dodatkowych osób do pomocy. Zaprzestaliśmy jednak takich działań, gdyż woleliśmy stworzyć mocny grunt, na którym mogłaby powstać gra. W pewnym momencie mieliśmy przerwę w pracach, która trwała około roku. Po tym czasie, wróciliśmy do pomysłu i zaczęliśmy pracę pełną parą. Codziennie piszemy nowe rzeczy, tesujemy je oraz modyfikujemy. TROM działa już od ponad roku i przez ten cały czas rozwija się prężnie!

 

3. Ile osób tworzy TROM-a? Czy macie jakiś podział obowiązków czy jest to raczej burza mózgów?

Główny trzon gry tworzymy we dwójkę. Dodatkowo mamy grafika oraz kilku testerów mechaniki. Często też pomagają nam dyskusje z różnymi ludźmi, którzy – poprzez komentowanie jakiegoś działu – pomagają go ulepszyć.

Jeżeli chodzi o podział obowiązków to on istnieje, jednak nigdy nie ma sytuacji, w której nie skonsultujemy wcześniej naszych pomysłów. Radek tworzy oraz testuje mechanikę, a Paweł otoczkę fabularną, część mechaniki oraz prowadzi stronę medialną projektu. Razem budujemy świat.

 

4. Czy potrzebujecie pomocy? Czy gracze/mistrzowie mogą się do Was zgłosić i pomóc w tworzeniu systemu?

Każda pomoc będzie mile widziana pod każdą postacią. Jednak najbardziej kuleje u nas strona graficzna, gdyż nie potrafimy rysować na zadowalającym poziomie. Grafik jest zajęty sprawami bardziej organizacyjnymi, związanymi z logiem projektu, bannerami itp.

Gracze i mistrzowie gry będą potrzebni, jednak jeszcze nie teraz. Prowadzimy testy wewnętrzne, aby maksymalnie zmniejszyć liczbę błędów i dostosować rozgrywkę do zadowalającego poziomu. W niedalekiej przyszłości na pewno będziemy potrzebowali grup niezależych i wtedy taka informacja pojawi się na naszym blogu.

 

5. Co jest/było najtrudniejsze w tworzeniu TROM-a?

Najtrudniejsze i najbardzie czasochłonne jest tworzenie obcych, tak aby byli zaprojektowani logicznie, unikatowo oraz nie łamali przy tym założeń świata. Ich opisy muszą być staranne i spójne, aby ułatwić “projekcję” kosmitów w wyobraźni.

 

6. Jak widzicie kwestie wydawania systemu? Będzie w wersji papierowej czy elektronicznej?

Zmierzamy wydać w obu formach, przy czym do każdego podręcznika będzie dodawana wersja w PDF.

 

Szczegóły znajdziecie na oficjalnej stronie projektu.

 

 




Współpracujemy
Q-workshop EA Polska Fabryka Słów Wydawnictwo Portal Cenega Kuźnia Gier